Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2012.08.17. Két új szerzemény, és egy jó hír...

2012.08.17

Két új szerzemény, és egy jó hír...

 

Régen írtam már. Az elmúlt 3 hónapban szinte időm sem volt foglalkozni szeretett hobbimmal.  Az összes modell, és kiegészítő egy-egy dobozban pihent az ágy alatt. Egészen a mostani hét elejéig. Az online aukciós oldalakon böngészve találtam két, elég kedvező áron kínált modellt. Mind a kettő Piko gyártmány. Az egyik a sokak által ismert Máv M61-es Nohab. A másik pedig egy Cseh ES499-es Gorilla. Az előbbi kifogástalan, míg a Gorilla kishibás állapotban volt. Azonnal lecsaptam rájuk. Egy hét eltéréssel érkeztek meg hozzám, az aukciókban leírtaknak megfelelő állapotban...

Most pár szó a modellekről. Először a Nohab. Sokak mondják, hogy a Piko nagyon elrontotta ezt a modellt, hogy nem szép, hogy egy Roco igaz drágább, de sokkal szebb, és esetenként azt is lehet hallani, hogy egyenesen csúnya. Tény, hogy egy Roco Nohab sokkal kidolgozottabb. De! Még is csak -ebben az esetben- egy 1969-es, sérülésmentes modellről beszélünk. Ennek igazából eszmei értéke van. Mondhatnám azt is (az én esetemben), hogy szüleink is ezekben a modellekben gyönyörködtették a szemeiket. Legalább is ezt én így látom. Ezért is érte meg nekem ennyit rááldozni. De térjünk rá a lényegre! Hamar összedobtam egy próbapályát, beizzítottam az FZ1-est, és adj neki! Mondhatni kellemes meglepetés ért, amikor hallottam a hangját, láttam a futását. Szép, egyenletes, a motorja erős. Látszik rajta, hogy jó kezekben volt a "kis öreg". Miután lefutotta próbaköreit, el is dobozoltam.

Majd előszedtem a Gorillát. Ő már egy picit megviseltebb állapotban van. Egy áramszedője hiányzik, a hókotró lapok szélei töröttek, és -az eladó szerint, és mint később ki is derült- pattogva fut a modell. Az első az volt, hogy kiderítsem, és minnél előbb orvosoljam az utóbbi problémát. Menettem, szétszedtem, kipucoltam, bezsíroztam. Mire a végén kiderült, hogy ezt a problémát egy apró, megtekeredett tapadógyűrű okozza. Miután megigazítottam, szépen futott, nem volt vele gond. Az esztétikai hibákat valószínűleg csak, egy már a vásárláskor amúgy is tervezett remotorizáláskor' fogom megcsinálni. Így kutyafittában ennyi, most jöjjön pár kép!

M61 Nohab

 

 

 

 

 

 

 

 

ES499 Gorilla

 

 

 

 

 

 

 

Ezek csak kezdetleges képek, a Járműpark menüpontban majd láthattok részletesebbet is.

És végül, de nem utolsó sorban a bejegyzés második fele, azaz egy jó hír! Végre bejelenthetem, hogy leraktam a terepasztalom alapkövét, mondhatnám úgy is, hogy ma délután levágattam a faanyagot az asztal szerkezetéhez. A pályaterven is lett egy kis módosítás, véglegesítés. De ezt majd később, mára ennyi. Ha minden jól megy, a hétvégén el is kezdem az asztal összeszerelését, írok róla pár sort, és töltök fel pár képet...

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 



Archívum

Naptár
<< November / 2020 >>

Statisztika

Online: 1
Összes: 41370
Hónap: 329
Nap: 7